عکاسی photography

این وبلاگ بیشتر به موضوع های مرتبط با عکس ، عکاسی ، نقد عکس ، مسابقات عکاسی ، نمایشگاه عکس ، و...مقالات محسن موسوی . می پردازد.

عکاسی photography

این وبلاگ بیشتر به موضوع های مرتبط با عکس ، عکاسی ، نقد عکس ، مسابقات عکاسی ، نمایشگاه عکس ، و...مقالات محسن موسوی . می پردازد.

ضرورت تغییر شرایط شرکت در جشنواره ها و مسابقات عکاسی

ضرورت تغییر شرایط شرکت در جشنواره ها و مسابقات عکاسی

 

با توجه به

  1. اگر در یک جشنواره فقط دو هزار عکس شرکت داده شود حدود هشت میلیون تومان هزینه روی دست هنرمندان شرکت کننده می گذارد. و اگر همین جشنواره عکسها را به صورت فایل دیجیتال قبول کند تا برگزیده ها چاپ شود این هزینه با توجه به هزینه یک سی دی و ارسال آن، به کمتر از چهارصد هزار تومان (یک بیستم) خواهد رسید.
  2. آسیب دیدن عکسها هنگام ارسال و عودت آنها.
  3. نپرداختن هزینه عکسهای پذیرفته شده به هنرمندان عکاس در بسیاری از جشنواره ها علارغم تعهد کتبی آنها در فراخوانهای رنگارنگشان. به عنوان یک نمونه یک عکس از این جانب در اولین جشنواره عکس جوانان در ارومیه پذیرفته شد علارغم تماسهای مکرر رغم پرداختی آنها تا الان که دوره دوم آن شروع شده ، بدستم نرسیده است. به همین دلیل و به دلیل هزینه ارسال عکس ، امسال در این جشنواره و جشنواره های مشابه آن شرکت نکردم.زیان برگزاری اینگونه جشنواره ها بیشتر از سود آن می باشد. امیدوارم خود ما و انجمن عکاسان به این دید و توانایی برسیم که هم برگذاری جشنواره ها را قانونمند کنیم و هم از حقوق طرفین بتوانیم دفاع نماییم.
  4. متفاوت بودن کیفیت چاپ و سایز عکسهای ارسالی توسط هنرمندان مختلف.
  5. به تدریج ، اکثریت هنرمندان شرکت کننده را کسانی تشکیل می دهند که با دوربین دیجیتال عکاسی می کنند ، فیلمها را هم می توان با هزینه بسیار پایینتر از چاپ ، اسکن نمود. لذا ارسال فایل دیجیتال آن به مراتب کم هزینه تر و آسان تر است. مسئولین جشنواره ها پس از داوری به کمک کامپیوتر و ویدئوپروجکشن یا وسایل مناسب دیگر، می توانند عکسهای انتخاب شده را با کیفیت مناسب و یکسان چاپ نمایند.
  6. هر هنرمند پس از چند بار شرکت در جشنواره های مختلف، عکسهای انتخاب نشده زیادی روی دستش خواهد ماند، که بابت آنها هزینه های زیادی را پرداخته است. با ارسال فایل دیجیتال چنین مشکلی را نخواهد داشت.
  7. و... بسیاری موارد دیگر که شما یا انجانب خواهیم گفت.

 

بنابراین لزوم قبول نمودن فایل دیجیتال به جای عکس در مسابقات و جشنواره های عکاسی، بیش ازپیش ضرورت دارد.

 

محسن موسوی زاده – مشهد          http://artphotography.blogsky.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد