عکاسی photography

این وبلاگ بیشتر به موضوع های مرتبط با عکس ، عکاسی ، نقد عکس ، مسابقات عکاسی ، نمایشگاه عکس ، و...مقالات محسن موسوی . می پردازد.

عکاسی photography

این وبلاگ بیشتر به موضوع های مرتبط با عکس ، عکاسی ، نقد عکس ، مسابقات عکاسی ، نمایشگاه عکس ، و...مقالات محسن موسوی . می پردازد.

کاربردها و فایده های اریگامی

 

مختصری از کاربردها و فایده های اریگامی

 

با توجه به کاربردها و فایده های اریگامی (شکل دادن خلاق به صفحات کاغذی،پلاستیکی، فلزی و ... فقط با تا دادن آنها بدون استفاده از قیچی یا چسب و یا وسایل دیگر ) در پیشبرد اهداف آموزشی ، هنری و علمی مختصر توضیحی در اینجا تقدیم می گردد برای توضیح بیشتر به لینک های زیر را کلیک نمایید.

 

آموزش اوریگامی یا هنر کاغذ و تا

 

http://origam.blog.com/  

           

http://origami.blogsky.com/

 

 

            http://mohsenmoossavi.persianblog.com/ 


 

نمونه هایی از شکلهای اجرا شده توسط اینجانب

 

 

 

 

 

 

 

 


آباژور

 

عقاب تعادل و هرم
عقاب بدون اینکه بیفتد روی نک می چرخد و حرکت می کند.

یک خرس قطبی زیبا

 

اریگامی فواید زیادی دارد از جمله ، هماهنگی بین چشم و دست ، مهارت  در کارهای فکری که نیاز به انجام ترتیب و توالی خاص دارد ، مهارت  در دقت ، افزایش شکیبایی و صبر ، افزایش مهارتهای خاص جسمانی ، افزایش نتیجه گیری های منطقی و ریاضی و ...

1 _  وقتی مشغول ساخت مدلهای اریگامی هستید چون مجبورید با هر دو دست کار کنید ،تمام مغز شما در حال فعالیت است. طبق آخرین تحقیقاتی که دکتر کاترین شماکوف و یوری شماکوف روی مغز انجام داده اند ، وقتی هر دو دست مشغول انجام کاری هستند ، مغز پالسهای محرک بیشتری را دریافت می کند. در نتیجه کرتکسهای مغز افزایش یافته و شاهد  به روز خلاقیتهای  بیشتری، در افرادی که اریگامی کار می کنند ، خواهیم بود.

2 _  ساختمان بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان  بنام چشم شیشه ای ، بر اساس قوانین اریگامی طراحی گردیده است. مساحت این تلسکوپ در حالت باز، بیشتر از مساحت یک زمین فوتبال می باشد.

3 _ ساختمان کتابخانه عمومی شهر سیاتل  بر اساس اریگامی ساخته شده است.طراح این بنا رم کولهاس آلمانی و جوشا راموس هستند. یکی از کاربردهای اریگامی ساخت بناهای زیبا و مقاوم در برابر زلزله است.

4 _ اریگامی در ساخت نقشه ها، چادر ها، ظرفهای غذا و گنبد استادیومها کمک شایان توجهی کرده است.

5 _ اریگامی دنیای ریاضیات، مهندسی و علوم و هنرهای دیگر را دچار تحول کار آمدتری نموده است

آشنایی با عکاسان مشهور جهان : ریموند دپاردون (1942)

 

ریموند دپاردون (1942)

ریموند دپاردون عکاس، ژورنالیست، فیلمساز و نویسنده ای تواناست، اما او همه اینها را با   چشم هایی که دید شفقت آمیز انسانی دارد، به وجود آورده است. او به دیگران احترام می گذارد و با مهربانی با واقعیت های زندگی آنها روبرو می شود. ریموند دپاردون در ششم جولای 1942 در شهر Villefranche-sur-saône واقع در ناحیه کوههای آلپ ،شرق مرکز فرانسه به دنیا آمد. او در دوازده سالگی عکاس خود آموخته ای بود.علاقه او به عکاسی باعث شد که کار و کسب پدرش را در زمینه کشاورزی ادامه ندهد . در سال 1956 به مدت شش ماه برای یک عکاس عینک ساز کار کرد و در این میان دوره های مرتبط با عکاسی را آموخت.

 درسال 1958 به آرزوی عکاس شدن به پاریس رفت. او یک آگهی برای کار داد و توانست به عنوان کسی که به دنبال آدمهای مشهور می گردد تا از آنها عکاسی کند ،کارش را شروع نماید و سپس گزارش هایی تهیه می کرد که در مجله پاریس مارچ به چاپ می رسید.او عاقبت توانست آژانس گاما را پایه گذاری نماید.آنها سه گذارش را در سال 1966 انتشار دادند ولی نه به خاطر پول بلکه برای آزادی.او احساسات خودش را پنهان نگه می دارد و اجازه می دهد که خود عکسها و فیلم هایش بیان کننده ی خودشان باشند. او جایزه های زیادی از فستیوالهای معروف دریافت نموده، از جمله خرس طلایی جشنواره برلین در سال 1996 برای بهترین فیلم کوتاه،نخل طلایی جشنواره کن در سال 1990 و بسیاری جوایز دیگر.

آنچه در مورد او بسیار مهم است ، نوع دید و محاسبات دقیق او در کارش از جمله عکاسی است . مثلاً او از یک فضای پارک ماشین در پارک آریزونا که فقط یک ماشن در خط افق دید پارک شده بود و برای هیچکس دیگری جاذبه عکاسی نداشت، چنان با محسبات حیرت آور و دید جادویی خود با ترکیب بندی عالی از خط افق ، خطوط سفید پارکینگ محل قرار گرفتن ماشین و دیگر عوامل صحنه عکس گرفته است که با دیدن آن به آدم شوک وارد می شود .یک دوربین ساده با لنز پنجاه میلیمتری دوربین لیکا فقط در دست یک استاد بزرگ است که می تواند از هیچ همه چیز بسازد. در مغز او در یک زمان بسیار کوتاه محاسبات بسیار زیاد ریاضی و هنری صورت می گیرد تا حاصل آن عکسی شود که بیننده را تکان دهد.این نهایت استادی و چیرگی در کار است.

او در سال 1978 گاما را ترک کرد و به مگنوم پیوست.او مثل روبرت کاپا مستقیم در جنگهای تن به تن حضور پیدا نمی کرد ولی مثل هانری کارتیه برسون هم خود نما نبود.او در نبرد های آزادی خواهانه جهان سوم مثل الجزایر و خاور میانه برای گزارشهای خود عکاسی و فیلم برداری نمود. او در قسمت های خطرناک دیگری از دنیا مثل ویتنام ، کامبوزیا ، چاد و ... نیز بکار خود ادمه داد.او بخاطر کارهایش در چاد توانست جایزه پلیترز را نیز بدست آورد.

 


 

ریموند دپاردون



 

 


 

 


 


 

 


 

 

 

 


 

 

همه ی خانواده ها نیازمند تفریح های سالمند

 

همه ی  خانواده ها نیازمند تفریح های سالمند

همه ی  خانواده ها نیازمند تفریح های سالمند و همه ما موظف هستیم محیطی امن و مناسب برای آنها فراهم نماییم ، کدام پزشک و کدام پلیس در تفرجگاه های اطراف شهر از آنها مراقبت می کنند کدام سرویس بهداشتی و  ... را برای آنها تهیه دیده ایم 

 بجای نابود کردن فرهنگ و تمدن این مردم شریف از هزارو چهار صد سال پیش تا کنون  ، خوب است کمی هم به فکر پاسداشت حقوق و آزادی های انسانی آنها باشیم.

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

هشدار

 

هشدار

 

اگر شما با فرزندان و خواهر و برادر خود دوست نباشید، انسانهای نامطمئن تری نقش دوست را برای آنها بازی خواهند کرد. در این صورت دوستان ناباب مشکلات ناخواسته ای برای آنها و شما بوجود خواهند آورد. بهترین همراه برای کارها و تورهای مختلف خود اعضای خانواده هستند. بعد مدارس و تورهای دولتی. اگر هم جزء افراد اروپایی منش هستید که خود دانید و ما را به شما توصیه ای نیست.