عکاسی photography

این وبلاگ بیشتر به موضوع های مرتبط با عکس ، عکاسی ، نقد عکس ، مسابقات عکاسی ، نمایشگاه عکس ، و...مقالات محسن موسوی . می پردازد.

عکاسی photography

این وبلاگ بیشتر به موضوع های مرتبط با عکس ، عکاسی ، نقد عکس ، مسابقات عکاسی ، نمایشگاه عکس ، و...مقالات محسن موسوی . می پردازد.

کاربردها و فایده های اریگامی

 

مختصری از کاربردها و فایده های اریگامی

 

با توجه به کاربردها و فایده های اریگامی (شکل دادن خلاق به صفحات کاغذی،پلاستیکی، فلزی و ... فقط با تا دادن آنها بدون استفاده از قیچی یا چسب و یا وسایل دیگر ) در پیشبرد اهداف آموزشی ، هنری و علمی مختصر توضیحی در اینجا تقدیم می گردد برای توضیح بیشتر به لینک های زیر را کلیک نمایید.

 

آموزش اوریگامی یا هنر کاغذ و تا

 

http://origam.blog.com/  

           

http://origami.blogsky.com/

 

 

            http://mohsenmoossavi.persianblog.com/ 


 

نمونه هایی از شکلهای اجرا شده توسط اینجانب

 

 

 

 

 

 

 

 


آباژور

 

عقاب تعادل و هرم
عقاب بدون اینکه بیفتد روی نک می چرخد و حرکت می کند.

یک خرس قطبی زیبا

 

اریگامی فواید زیادی دارد از جمله ، هماهنگی بین چشم و دست ، مهارت  در کارهای فکری که نیاز به انجام ترتیب و توالی خاص دارد ، مهارت  در دقت ، افزایش شکیبایی و صبر ، افزایش مهارتهای خاص جسمانی ، افزایش نتیجه گیری های منطقی و ریاضی و ...

1 _  وقتی مشغول ساخت مدلهای اریگامی هستید چون مجبورید با هر دو دست کار کنید ،تمام مغز شما در حال فعالیت است. طبق آخرین تحقیقاتی که دکتر کاترین شماکوف و یوری شماکوف روی مغز انجام داده اند ، وقتی هر دو دست مشغول انجام کاری هستند ، مغز پالسهای محرک بیشتری را دریافت می کند. در نتیجه کرتکسهای مغز افزایش یافته و شاهد  به روز خلاقیتهای  بیشتری، در افرادی که اریگامی کار می کنند ، خواهیم بود.

2 _  ساختمان بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان  بنام چشم شیشه ای ، بر اساس قوانین اریگامی طراحی گردیده است. مساحت این تلسکوپ در حالت باز، بیشتر از مساحت یک زمین فوتبال می باشد.

3 _ ساختمان کتابخانه عمومی شهر سیاتل  بر اساس اریگامی ساخته شده است.طراح این بنا رم کولهاس آلمانی و جوشا راموس هستند. یکی از کاربردهای اریگامی ساخت بناهای زیبا و مقاوم در برابر زلزله است.

4 _ اریگامی در ساخت نقشه ها، چادر ها، ظرفهای غذا و گنبد استادیومها کمک شایان توجهی کرده است.

5 _ اریگامی دنیای ریاضیات، مهندسی و علوم و هنرهای دیگر را دچار تحول کار آمدتری نموده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد