عکاسی photography

این وبلاگ بیشتر به موضوع های مرتبط با عکس ، عکاسی ، نقد عکس ، مسابقات عکاسی ، نمایشگاه عکس ، و...مقالات محسن موسوی . می پردازد.

عکاسی photography

این وبلاگ بیشتر به موضوع های مرتبط با عکس ، عکاسی ، نقد عکس ، مسابقات عکاسی ، نمایشگاه عکس ، و...مقالات محسن موسوی . می پردازد.

آب مایه ی حیات

 

آب مایه ی حیات

 

در پاسخ به پرسش یکی از دوستان عزیز عرض می شود که تمام عکسهای این وبلاک کار خودم هست و عکسهایی که کار دیگر عزیزان می باشد نام عکاس محترم درج گردیده است.

عکسی که در زیر ملاحظه می فرمایید بنام آب مایه ی حیات است که در مشهد گرفته شده و جزء سه عکس برتر اولین جشنواره شهر بهشت شد که در مشهد برگذار گردید.

 

 

نگاهی به برگزاری نامناسب جشنواره ها

 

نگاهی به برگزاری نامناسب جشنواره ها

 

اگر جشنواره ای برگذار نگردد بسیار بهتر است تا اینکه یک جشنواره ناکار آمد و پایمال کننده ی حقوق شرکت کنندگان برگذار شود.

از جمله ی این جشنواره ها که خودم شرکت داشته ام یکی اولین جشنواره ی سراسری عکس جوانان ایران بود که در ارومیه برگذار گردید. علارغم قول حضرات برگذار کننده، نه هزینه عکس انتخاب شده ی اینجانب به حسابی که چند بار به آنها داده شده بود واریز گردید و نه عکس اینجانب را عودت دادند.

از دیگر جشنواره هایی که مثل جشنواره ی ذکر شده عمل نمودند می توان نمایشگاه عکس آشوراییان زیر نظر اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر، و جشنواره شور عشق زیر نظر اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس، و نخستین جشنواره فرهنگی و هنری جاذبه های گردشگری روستایی ایران که در اصفهان نصف جهان برگذار گردید و ... را نام برد که تمامی مدارک مربوطه نزد اینجانب موجود است. جالب اینکه این عزیزان متولیان و مدعیان اداره ی فرهنگ جامعه هم هستند.حالا ممیزی سلیقه ای عکسها و چگونگی داوریها و جریانات دیگر بماند تا وقتی دیگر.

                                                             


پس از گذشت حدود یک سال و نیم جناب آقای احسان مهدیان از سینمای جوان ارومیه در مورد اشتباه در واریزی حق نگه داری یک عکس پذیرفته شده در اولین جشنواره عکس جوان تماس گرفتند و با برخورد خوبشان از این بابت دلجویی نموده  وفرمودند مبلغ مورد نظر را جدیداً به حساب شما واریز نمودیم، که به این وسیله از ایشان و عوامل وابسته  تقدیر و تشکر می کنم.۲۹/۱۰/۸۵

 

 

 

به تبلیغات وبلاگها بی توجه باشید.

 

به تبلیغات وبلاگها بی توجه باشید.

 

تمام مالکین وبلاگها با استفاده یا سوء استفاده از وبلاگ نویسانی مثل ما نان می خورند. کار آنها به اینگونه است که هر آگهی درست یا نادرست تبلیغاتی را در وبلاگهای ما قرار می دهند. لذا این تبلیغات از دست ما خارج است. بنا براین گول تبلیغات نادرست را نخورید.

فیلترکردن سایت ها

فیلترکردن سایت ها

 

فیلترکردن سایت های فلیکر http://www.flickr.com  و http://www.photosig.com/ توسط دولت

 

ازاین سایت اغلب عکاسان ایران و دنیا برای ارائه کارهایشان و تبادل نظرهای هنری و فرهنگی استفاده می کنند، ولی مرتب توسط دولت جمهوری اسلامی ایران این سایتها فیلتر می گردد.بعضی از ISP  از این سد عبور می کنند. اینگونه سانسورها به هر علتی که باشد کار ناپسند و ناصوابی است و زیان آن برای همه از جمله دولت بیشتر از آن است که این عزیزان  بتوانند تصور نمایند.

 اگرجلوی کارهای سالم را که بگیریم ، به فکررفتار درست با مردم نباشیم ، به اجرای قوانین حقوق بشر که توسط همین دولت تعهد و امضاء گردیده اهتمام نورزیم، آن وقت ایران در فرار مغزها، بیکاری ، اعتیاد، فرار... از منزل، قاچاق بعضی انسانهایی که می توانند شریف باشند به بعضی از کشورهای نامطبوع همسایه و .... رتبه نخست را خواهد آورد  و این در شأن مردم خوب ایران نیست. کمی هم مردم خودمان را دوست داشته باشیم و به حقوق آنها احترام بگذاریم.

زنان قبیله برتر از مردان

 

زنان قبیله برتر از مردان

 

در مجموع در طول تاریخ زنان زحمت بیشتری کشیده اند ولی کمتر به آنها توجه شده است. خود خواهی از هیچ کس پسندیده نیست ، کاش می توانستیم مهربانتر باشیم.

 


 

 

 

 

 

 



 

نمی خواهم بمیرم.

نمی خواهم  بمیرم.

 

 نمی خواهم بمیرم ، با که باید گفت ؟

کجا باید صدا سر داد ؟

                 در زیر کدامین آسمان ،

                            روی کدامین کوه ؟

که در ذرات هستی رَه بَرَد توفان این اندوه

که از افلاک عالم بگذرد  پژواک این فریاد !

کجا باید صدا سر داد ؟

***

فضا خاموش و درگاه قضا دور است

زمین کر ، آسمان کور است

نمی خواهم بمیرم ، با که باید گفت ؟

 ***

اگر زشت و اگر زیبا

اگر دون و اگر والا

من این دنیای فانی را

هزاران بار از آن دنیای باقی دوست تر دارم .

 ***

به دوشم گرچه بار غم توانفرساست

وجودم گرچه  گردآلود سختی هاست

نمی خواهم از این جا دست بردارم  !

تنم در تار و پود عشق انسانهای خوب نازنین بسته است .

دلم با صد هزاران رشته ، با این خلق

                            با این مهر ، با این ماه

                            با این خاک با این آب ...

                                                     پیوسته است .

***

مراد از زنده ماندن ، امتداد خورد و خوابم نیست

توان دیدن دنیای ره گم کرده در رنج و عذابم نیست

هوای همنشینی با گل و ساز و شرابم نیست .

***

جهان بیمار و رنجور است .

دو روزی را که بر بالین این بیمار باید زیست

اگر دردی ز جانش برندارم ناجوانمردی است .

***

نمی خواهم بمیرم تا محبت را به انسانها بیاموزم

بمانم تا عدالت را برافرازم ، بیفروزم

خرد را ، مهر را تا جاودان بر تخت بنشانم

به پیش پای فرداهای بهتر گل برافشانم

چه فردائی ، چه دنیائی !

              جهان سرشار از عشق و گل و موسیقی و نور است ...

***

نمی خواهم بمیرم ، ای خدا  !

                             ای آسمان  !

                                     ای شب  !

نمی خواهم

             نمی خواهم

                          نمی خواهم

                                     مگر زور است ؟                                              فریدون مشیری

تاثیر طبیعت بر سلامت انسان

تاثیر طبیعت بر سلامت انسان

 

کارشناسان می گویند: ارتباط با طبیعت به سلامت انسان کمک می کند و او را از گزند بسیاری از بیماری ها دور نگه می دارد.

موسسه «نچرال» انگلستان با اجرای طرحی قصد دارد مردم را برای نزدیک شدن هرچه بیشتر به طبیعت تشویق کند. به گزارش بی بی سی کارشناسان می گویند: شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می دهد مجاورت با طبیعت به کاهش استرس و اضطراب و جلوگیری از بیماری هایی نظیر چاقی مفرط کمک می کند. کارشناسان همچنین تاکید می کنند: سلامتی روانی و جسمی بسیاری از مردم با گذراندن ساعاتی از روز در طبیعت، بهبود می یابد و این امر در دنیای مدرن و ماشینی امروز، یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از ابتلا به امراض مختلف است. روزنامه خراسان 18/08/85

آیا می توان از دوربین به عنوان وب کم استفاده نمود؟

آیا می توان از دوربین به عنوان وب کم استفاده نمود؟

خلاصه اینکه با بعضی از دوربینها که برای این کار طراحی شده اند مثل Fuji و Kodak می شود و برای بسیاری از دوربینهای خوت نمی شود.هر چیزی را بهر کاری ساخته اند.

Can I use my digital camera as a webcam  

Some cameras from Fuji and Kodak are designed for this, so you should check your manual. If your camera doesn't already support this, you may still be able to do it if you have a video capture card (or USB device) of some kind, by connecting the video out from your camera to the video in on your PC. The results may be less than satisfactory since your camera may not be optimized for real-time video. It may have a slow frame rate or display unwanted information (such as shutter speed) on the display. Even in the best of cases, you shouldn't expect results much better than what you can get with a simple webcam. Most people don't have the bandwidth to exploit extra resolution and most videoconferencing software isn't set up for it either. You should think carefully about whether it's worth using your expensive camera as a subpar $50 webcam.